Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Most Krowi
Obraz pochodzi z ok. 1900 r.  Dodano: 2021-11-08 12:15
  Wyświetlono: 1825      

Gdańsk, Most Krowi

Prowadzący z ul. Ogarnej na Wyspę Spichrzów, przeznaczony obecnie wyłącznie do użytku pieszego, Most Krowi należy do najstarszych gdańskich mostów. Przerzucono go przez Motławę po raz pierwszy w latach 1378-1379 jako tzw. Kładkę Krowią, służącą głównie do przepędzenia tędy na pastwiska (przed ubojem) stad bydła należącego do gdańskich rzeźników.

Podobne zasoby:

1950

Gdańsk zabytkowy w roku 1950

Na miejscu Baszty Kotwiczników w dzisiejszym kształcie wzniesiono już pod koniec XIV w. prostą kwadratową wieżę, mającą chronić Bramę Kotwiczników, poprzez którą wiodła droga ze śródmieścia Gdańska ku terenom stoczniowym na Starym Przedmieściu. Grubość murów tej budowli dowodzi, że początkowo zamierzano wznieść basztę znacznie wyższą, ale ostatecznie zrezygnowano z takiego zamiaru.
1935

Gdańsk, rzeka Motława

Widok na Motławę od strony południowej. Widoczna zabudowa z obu stron rzeki, a także mosty: Krowi i Zielony.
1907

Gdańsk, Brama Krowia, Danzig Neues Kuhtor

Brama Krowia wybudowana na nowo w 1905 r. w stylu neogotyckim, w miejscu średniowiecznej gotyckiej bramy. Zamyka ona ul. Ograną od wschodu. Nazwa pochodzi od drogi, która przechodziła m. in. przez tę bramę, a którą pędzono bydło do rzeźni na Wyspie Spichrzów.
ok. 1910

Gdańsk, Most Krowi

Prowadzący z ul. Ogarnej na Wyspę Spichrzów, przeznaczony obecnie wyłącznie do użytku pieszego, Most Krowi należy do najstarszych gdańskich mostów. Przerzucono go przez Motławę po raz pierwszy w latach 1378-1379 jako tzw. Kładkę Krowią, służącą głównie do przepędzenia tędy na pastwiska (przed ubojem) stad bydła należącego do gdańskich rzeźników.
ok. 1910

Gdańsk Brama Krowia i Most Krowi, Danzig Kuhtor und Kuhnbrücke

Most Krowi łączący ul. Chmielną z ul. Ogarną, u wylotu której znajduje się Brama Krowia.
ok. 1930

Gdańsk, Krowi Most

Na zdjęciu widoczny jest Most Krowi (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Krowiej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym. Na pierwszym planie holownik.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij