Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, mijanka tramwajowa na ul. Oliwskiej.
Obraz pochodzi z 1907 r.  Dodano: 2019-10-31 11:03
  Wyświetlono: 2448      

Gdańsk, mijanka tramwajowa na ul. Oliwskiej.

Mijanka tramwajowa na ulicy Oliwskiej. Aż do 1929 r. linia tramwajowa była tu jednotorowa z kilkoma mijankami. Ludzie stoją przy domu nr 13, w której mieściła się niewielka restauracja Marthy Milinski (naprzeciw obecnej "Perły Bałtyku".

Podobne zasoby:

ok. 1900

Gdańsk, Szeroka w kierunku Żurawia

Widok na część ulicy Szerokiej (Breitgasse), w kierunku Żurawia. Zlikwidowane są przedproża i ułożone nowe chodniki. W głębi Żuraw i tramwaj. Spacerujący ludzie po ulicy.
ok. 1900

Gdańsk, flota niemiecka w gdańskim porcie

Pocztówka przedstawiająca wejście floty niemieckiej do Nowego Portu. Postacie: cesarz Wilhelm II, książę Heinrich Hohenzollern, brat cesarza i dowódca floty liniowej oraz książę Adalbert, syn cesarza. Obieg 1903 r.
ok. 1910

Gdańsk, koszary w Nowym Porcie

Koszary w Nowym Porcie, przy Olivaer Straße 35C (ul. Oliwska), wybudowane w latach 1880–1882 dla 2 batalionów (artylerii pieszej oraz piechoty). Po roku 1922 przekazane w użytkowanie rządowi polskiemu na mieszkania polskich pracowników poczty, kolei i pracujących na Westerplatte. Obieg 1915 r.
ok. 1930

Gdańsk, parking przy wejściu na plażę

Widok na parking przed wejściem na plażę na Stogach. Parking posiadał około 50 miejsc postojowych dla samochodów i stację benzynową (widoczna na fotografii). Z lewej strony widoczny tramwaj. Linię tramwajową na Stogi otworzono w 1927 roku. Na dalszym planie Hala Plażowa. Obecnie po hali nie pozostał żaden ślad. Przetrwały piwnice. Do dzisiaj też przetrwały kamienne schody prowadzące do plaży.
ok. 1910

Orunia

Widok ul. Głównej (Hauptstrasse). Widoczny zakład fryzjerski Paula Plegera.Wzdłuż ulicy tory tramwajowe linii nr 6 łączącej Orunię ze Śródmieściem.Z całego szeregu budynków do dzisiaj zachował się jednopiętrowy dom na końcu,zasłonięty drzewami i wozem konnym (Trakt Świętego Wojciecha nr 72). Między budynkami po prawej znajduje się wjazd na obecną ul.Dworcową.
ok. 1900

Gdańsk, dworzec kolejowy w Nowym Porcie

Dzisiejsza ulica Podjazd prowadząca do budynku kolejowego. Budowę linii kolejowej rozpoczęto w 1865 r. Obieg 1903 r.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij