Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny
Obraz pochodzi z ok. 1945 r.  Dodano: 2020-02-23 10:03
  Wyświetlono: 2948      

Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny

Widok od ulicy Długie Ogrody na ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy (z lewej) i Szafarnia (z prawej). W oddali ruiny budynków przy ulicy Stągiewnej.

Podobne zasoby:

ok. 1945

Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny

Widok od ulicy Długie Ogrody na ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy (z lewej) i Szafarnia (z prawej). W oddali ruiny budynków przy ulicy Stągiewnej. Z prawej strony ułożone cegły z rozebranych budynków ulicy Długie Ogrody.
ok. 1910

Gdańsk, Brama Stągiewna i ulica Szopy

Brama Stągiewna z basztami i Mostem Stągiewnym. Widok od strony ulicy Na Szopy. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy, Długie Ogrody i Szafarnią. Z lewej strony widoczna zabudowa Wyspy Spichrzów
1935

Gdańsk, Długie Ogrody 8

Podwójna kamienica przy ulicy Długie Ogrody nr 8. Mieścił się w niej hotel (Hotel, Gaststätte Jacob Daniels). Nr 6/7 - sklep z papierosami Franza Koeniga. Kamienica jak większość budynków Długich Ogrodów nie przetrwała wojny i nie została odbudowana. Obecnie w tym miejscu znajdują się kamienice zbudowane w latach 90.
ok. 1910

Gdańsk Stara Pakownia, Danzig Alte Seepackhof

Widok na Starą Motławę wzniesioną w 1649 r. przez Georga Strakowskiego na Wyspie Spichrzów, z fasadą frontową od strony Nowej Motławy. Był to magazyn drobnicy, towarów opakowanych (worki, paczki, bele). Po prawej stronie zdjęcia wylot ul. Stągiewnej z Bramą Stągiewną.
ok. 1900

Gdańsk, Most Stągiewny

Widok na Most Stągiewny wraz z Bramą Stągiewną. Most miał konstrukcję stalową, był obrotowy (obrót w prawo), jednoramienny.
ok. 1930

Gdańsk, Brama Stągiewna

Brama Stągiewna, wzniesiona zapewne w latach 1517-1519, została usytuowana w linii umocnień osłaniających od wschodu Wyspę Spichrzów. Dwubasztowy zespół Bramy Stągniewnej, bardzo nietypowy w swej bryle architektonicznej, budzi od dawna zainteresowanie badaczy. Przypuszcza się, że pierwotnie Brama miała stanowić układ trzech baszt flankujących dwa zawarte między nimi przejazdy: potężna baszta środkowa byłaby wówczas obstawiona dwiema mniejszymi. Ostatecznie jednak zrezygnowano z budowy trzeciej baszty – północnej – poprzestając na jednym przejeździe pomiędzy basztą większą zwaną Stągwią, i mniejszą nazywaną Stągiewką.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij