Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Spichlerze
Obraz pochodzi z 1922 r.  Dodano: 2019-12-04 23:33
  Wyświetlono: 2491      

Gdańsk, Spichlerze

Zdjęcie przedstawia widok na Motławę i gdańskie spichlerze na Wyspie Spichrzów.

Podobne zasoby:

ok. 1900

Gdańsk, Brama Chlebnicka w zimowej scenerii

Zimowy widok z ulicy Chlebnickiej na Bramę Chlebnicką. Na pierwszym planie gdańskie przedproża.
ok. 1910

Gdańsk Zielona Brama i Zielony Most, Danzig Grünes Tor u.

Brama została zbudowana była w 2 - ej poł. XVI w. zastąpiła gotycka Bramę Kogi. Najpierw budowę nadzorował Regnier z Amsterdamu, następnie Hans Kramer. Nadano jej cechy niderlandzkiego manieryzmu. Miała pełnić funkcję rezydencji królewskiej w Gdańsku, czego zaniechano. Odbyła się tutaj jedynie uczta ku czci królowej polskiej Marii Ludwiki Gonzagi, która przybyła drogą wodną z Francji do Gdańska. Most Zielony został zbudowany w 2 - ej poł. XVI w. wg. proj. Dirca Danielsa w miejscu Mostu Kogi. W 1883 r. drewniany most zastąpiono stalowym, opartym na betonowych podporach, w 1928 r. zmodernizowany.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama

Rycina Petera Willera z roku 1638 - 1642 przedstawiająca Zieloną Bramę i Zielony Most. Ryciny ilustrowały księgę Reinholda Curicke "Historyczny opis miasta Gdańska” ("Der Stadt Dantzigk historische Beschreibung") napisaną w latach 1638-1642. Księga została wydana dopiero w 1687. Powodem opóźniania wydania była zawarta w książce krytyka władz Gdańska i pozytywne uwagi o kalwinizmie, którego wyznawcą był autor.
ok. 1905

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok na Zieloną Bramę i Zielony Most. Za mostem Długie Pobrzeże i Dom Przyrodników.
ok. 1930

Gdańsk, Długi Most i statek Kapella

Pamiątkowa pocztówka wykonana przez gdańskiego fotografa dla marynarzy ze statku Kapella. Napis na karcie Tervisi Danzigist mówi nam, że byli oni Estończykami.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij