Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk Stara Pakownia, Danzig Alte Seepackhof
Obraz pochodzi z ok. 1910 r.  Dodano: 2019-11-06 17:14
  Wyświetlono: 1957      

Gdańsk Stara Pakownia, Danzig Alte Seepackhof

Widok na Starą Motławę wzniesioną w 1649 r. przez Georga Strakowskiego na Wyspie Spichrzów, z fasadą frontową od strony Nowej Motławy. Był to magazyn drobnicy, towarów opakowanych (worki, paczki, bele). Po prawej stronie zdjęcia wylot ul. Stągiewnej z Bramą Stągiewną.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk, Brama Stągiewna i ulica Szopy

Brama Stągiewna z basztami i Mostem Stągiewnym. Widok od strony ulicy Na Szopy. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy, Długie Ogrody i Szafarnią. Z lewej strony widoczna zabudowa Wyspy Spichrzów
1901-05-29

Gdańsk, Baszta Stągiewna i Baszta Śmietanowa

Praca w porcie nad Motławą.
1901

Album z fotografiami R.Th. Kuhna

Karta z publikacji „Alt-Danzig (Charakteristiche Giebelbauten und Portale in Danzig aus der Zeit vom 14. bis 18. Jahrhundert)”.
ok. 1910

Gdańsk, Brama Stągiewna

Widok na Bramę Stągiewną (Milchkannengassentor). Brama Stągiewna, wzniesiona zapewne w latach 1517-1519, została usytuowana w linii umocnień osłaniających od wschodu Wyspę Spichrzów. Dwubasztowy zespół Bramy Stągniewnej, bardzo nietypowy w swej bryle architektonicznej, budzi od dawna zainteresowanie badaczy. Przypuszcza się, że pierwotnie Brama miała stanowić układ trzech baszt flankujących dwa zawarte między nimi przejazdy,
ok. 1910

Gdańsk Długie Ogrody (widok z Bramy Stągiewnej), Danzig Langgarten, Blick v. d. Milchkannennturm

Widok z Bramy Stągiewnej na Most Stągiewny (łączący Wyspę Spichrzów z Długimi Ogrodami) i Długie Ogrody z kościołem św. Barbary w tle. Pod Mostem Stągiewnym płynie Nowa Motława.Pocztówka w obiegu od 21 VIII 1920 r.
1920-08-02

Gdańsk, Baszta (Brama) Stągiewna

Na pierwszym planie widoczny nieistniejący dzisiaj Most Rogoźników. Wiadomo o nim tyle, że zbudowano go po przekopaniu ramienia Nowej Motławy w 1576 roku. Był wówczas mostem drewnianym, zwodzonym. Most do połowy XIX wieku był zamykany na noc. W 1892 r. został zastąpiony konstrukcją metalową i zaczął funkcjonować jako most zwodzony z dwuklapowym przęsłem środkowym, drogowo-tramwajowy. Otwieranie mostu było możliwe ręcznie a później zastosowano elektryczny mechanizm zwodzenia mostu. Na drugim planie Baszta Stągiewna i ulica Motławska.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij