Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Stare Miasto - ul. Korzenna (Pfefferstadt)
Obraz pochodzi z ok. 1910 r.  Dodano: 2019-11-06 17:12
  Wyświetlono: 3365      

Gdańsk, Stare Miasto - ul. Korzenna (Pfefferstadt)

Ul. Korzenna na Starym Mieście. Widać nowoczesne, jak na początek XX w., eklektyczne kamienice.

Podobne zasoby:

1970-12

Gdańsk; Wydarzenia grudniowe 1970 r. na terenie miast wybrzeża gdańskiego.

Kolumna opancerzonych transporterów gąsienicowych jedzie od strony ul. Hucisko w kierunku ul. Świerczewskiego (obecnie ul. Nowe Ogrody). W lewym dolnym rogu prawdopodobnie grupa Milicjantów (ZOMO). Wzdłuż wiaduktu i za nim widać tłum. W prawym górnym rogu budynek Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej. Zdjęcie wykonane prawdopodobnie z budynku Komendy Miejskiej MO. Zakaz kopiowania, zasób dostępny w zbiorach IPN, sygnatura: IPNGd-12-2-2-186
ok. 1900

Gdańsk, Wieża Więzienna

Widok na Wieżę Więzienną z Targu Węglowego. Uwagę przykuwają przytulone do wieży kamieniczki.
1958

Gdańsk, Okolicznościowa kartka z okazji 400 lecia Poczty Polskiej

Okolicznościowa kartka z okazji 400 lecia Poczty Polskiej. W tle kartki kościół św Katarzyny, Bazylika Mariacka i Ratusz Głównego Miasta. Główny to powóz pocztowy. Na dole napis. 1958~400 lecie Poczty Polskiej~1958
ok. 1910

Gdańsk, kurort na Westerplatte

Kuracjuszy przyciągały na Westerplatte nie tylko kąpiele, ale także zawody pływackie i wioślarskie oraz polowania na kaczki.
ok. 1910

Gdańsk, ul. 3 Maja, Danzig Promenade

Gdańsk, ul. 3 Maja, która do 1945 r. nosiła nazwę Promenade. Po prawej stronie widoczne budynki należące do Dworca Gdańsk - Główny.
ok. 1930

Gdańsk, Brama Stągiewna

Brama Stągiewna, wzniesiona zapewne w latach 1517-1519, została usytuowana w linii umocnień osłaniających od wschodu Wyspę Spichrzów. Dwubasztowy zespół Bramy Stągniewnej, bardzo nietypowy w swej bryle architektonicznej, budzi od dawna zainteresowanie badaczy. Przypuszcza się, że pierwotnie Brama miała stanowić układ trzech baszt flankujących dwa zawarte między nimi przejazdy: potężna baszta środkowa byłaby wówczas obstawiona dwiema mniejszymi. Ostatecznie jednak zrezygnowano z budowy trzeciej baszty – północnej – poprzestając na jednym przejeździe pomiędzy basztą większą zwaną Stągwią, i mniejszą nazywaną Stągiewką.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij