Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Most Krowi (Kuhbrucke)
Obraz pochodzi z ok. 1900 r.  Dodano: 2019-10-31 17:19
  Wyświetlono: 1444      

Gdańsk, Most Krowi (Kuhbrucke)

Most Krowi łączy ulicę Ogarną z Wyspą Spichrzów. Do końca II wojny światowej był to most zwodzony.

Podobne zasoby:

ok. 1900

Gdańsk, Most Krowi

Prowadzący z ul. Ogarnej na Wyspę Spichrzów, przeznaczony obecnie wyłącznie do użytku pieszego, Most Krowi należy do najstarszych gdańskich mostów. Przerzucono go przez Motławę po raz pierwszy w latach 1378-1379 jako tzw. Kładkę Krowią, służącą głównie do przepędzenia tędy na pastwiska (przed ubojem) stad bydła należącego do gdańskich rzeźników.
1950

Gdańsk zabytkowy w roku 1950

Prowadzący z ul. Ogarnej na Wyspę Spichrzów, przeznaczony obecnie wyłącznie do użytku pieszego, Most Krowi należy do najstarszych gdańskich mostów. Przerzucono go przez Motławę po raz pierwszy w latach 1378-1379 jako tzw. Kładkę Krowią, służącą głównie do przepędzenia tędy na pastwiska (przed ubojem) stad bydła należącego do gdańskich rzeźników. Tędy również przeprowadzano na Wyspę Spichrzów psy, które stróżowały nocami wokół magazynów ze zbożem.
ok. 1910

Gdańsk, Most Krowi

Prowadzący z ul. Ogarnej na Wyspę Spichrzów, przeznaczony obecnie wyłącznie do użytku pieszego, Most Krowi należy do najstarszych gdańskich mostów. Przerzucono go przez Motławę po raz pierwszy w latach 1378-1379 jako tzw. Kładkę Krowią, służącą głównie do przepędzenia tędy na pastwiska (przed ubojem) stad bydła należącego do gdańskich rzeźników.
ok. 1920

Gdańsk, Zdjęcie lotnicze Wyspy Spichrzów

Zdjęcie lotnicze środkowej części Wyspy Spichrzów. Widoczne jest też Most Krowi i Krowia Brama. Zdjęcie zrobione z wysokości 100 metrów.
ok. 1930

Gdańsk, Krowi Most i Wyspa Spichrzów

Widok na Most Krowi i Wyspę Spichrzów. Po Motławie płynie statek transportujący towary. Pocztówka pochodzi z kalendarza pocztówkowego "Danzig im Bild" na rok 1961.
ok. 1930

Gdańsk, Krowi Most

Na zdjęciu widoczny jest Most Krowi (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Krowiej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym. Na pierwszym planie holownik.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij