Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Zielona Brama
Obraz pochodzi z ok. 1900 r.  Dodano: 2019-10-31 17:19
  Wyświetlono: 1228      

Gdańsk, Zielona Brama

Zielona Brama zamyka od strony Motławy Drogę Królewską.

Podobne zasoby:

1945-03-01

Gdańsk, Śródmieście

Zdjęcie wykonano podczas odgruzowywania Długieg Targu. Na drugim planie ruiny Bramy Zielonej. Na pierwszym planie kobiety pracujące przy porządkowaniu ulicy. Kobiety są pilnowane przez (prawdopodobnie) strażniczkę z karabinem w rękach. Kobieta pilnująca brygadę prawdopodobnie więźniarek niemieckich to Rosjanka (sądząc po ubiorze i rysach twarzy).
ok. 1900

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok na Zieloną Bramę i Zielony Most. Za mostem Długie Pobrzeże i Dom Przyrodników. Na moście piesi i wozy konne.
ok. 1910

Gdańsk, Orły polskie na fasadach monumentalnych budowli gdańskich

Pocztówka pokazuje godło państwa polskiego zdobiące trzy przykładowe budowle gdańskie: Most Zielony, Bramę Wyżynną i Ratusz Starego Miasta.
ok. 1930

Gdańsk, Długi Most i statek Kapella

Pamiątkowa pocztówka wykonana przez gdańskiego fotografa dla marynarzy ze statku Kapella. Napis na karcie Tervisi Danzigist mówi nam, że byli oni Estończykami.
ok. 1930

Gdańsk, Orły Polskie

Pocztówka przedstawia trzy zdjęcia Orłów Polskich na fasadach budowli gdańskich. Od góry: na Zielonym Moście, na Wysokiej Bramie (Bramie Wyżynnej) i na Ratuszu Staromiejskim.
ok. 1910

Gdańsk Zielona Brama i Zielony Most, Danzig Grünes Tor u.

Brama została zbudowana była w 2 - ej poł. XVI w. zastąpiła gotycka Bramę Kogi. Najpierw budowę nadzorował Regnier z Amsterdamu, następnie Hans Kramer. Nadano jej cechy niderlandzkiego manieryzmu. Miała pełnić funkcję rezydencji królewskiej w Gdańsku, czego zaniechano. Odbyła się tutaj jedynie uczta ku czci królowej polskiej Marii Ludwiki Gonzagi, która przybyła drogą wodną z Francji do Gdańska. Most Zielony został zbudowany w 2 - ej poł. XVI w. wg. proj. Dirca Danielsa w miejscu Mostu Kogi. W 1883 r. drewniany most zastąpiono stalowym, opartym na betonowych podporach, w 1928 r. zmodernizowany.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij