Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Płonia Wielka
Obraz pochodzi z ok. 1940 r.  Dodano: 2019-10-27 18:03
  Wyświetlono: 1966      

Płonia Wielka

Port jachtowy zlokalizowany na południe od śluzy płońskiej. Zatoczka w której się mieścił została zlikwidowana w latach sześćdziesiątych XX wieku przy poszerzaniu koryta Martwej Wisły.

Podobne zasoby:

1908

Gdańsk, ulica Walterstrasse w Nowym Porcie

Perspektywa nieistniejącej dzisiaj ulicy Walterstrasse. Zdjęcie wykonano na wysokości budynku nr 7 - lokomotywowni i stacji wodnej przy dworcu kolejowym. Z prawej strony wylot ulicy Dworcowej. Dom po prawej stronie ma nr 6. Pośrodku zdjęcia budynek przy Oliwskiej 52.
1916

Gdańsk, spichlerz Anker w Nowym Porcie

Elewator zbożowy należał do żydowskiego kupca Simona Ankera, wybudowany został w 1909 r. przy obecnym Nabrzeżu Oliwskim. Czynny do dzisiaj.
ok. 1900

Gdańsk, koszary w Nowym Porcie

Koszary w Nowym Porcie, przy Olivaer Straße 35C (ul. Oliwska), wybudowane w latach 1880–1882 dla 2 batalionów (artylerii pieszej oraz piechoty). Po roku 1922 przekazane w użytkowanie rządowi polskiemu na mieszkania polskich pracowników poczty, kolei i pracujących na Westerplatte.
ok. 1900

Gdańsk, latarnia w Nowym Porcie

Latarnia z 1894 r. i siedziba pilotów portu gdańskiego zwana "Górą Pilotów" (Lotsenberg), Nowy Port, Neufahrwasser. Obieg 1900 r.
ok. 1910

Gdańsk, ul. Wróbla, Danzig Sperlingsgasse

Zdjęcie przedstawia ul. Wróblą na Dolnym Mieście, która powstała wraz z Dolnym Miastem przy jego regulacji w 1650 r. Stanowi ona przedłużenie ul. Łąkowej - od skrzyżowania z ul. Śluza i Kieturakisa. Od 1924 r. przy ul. Wróblej znajdowała się siedziba średniej szkoły dla dziewcząt, przeniesionej z ul. Św. Ducha. (wcześniej w tym samym budynku funkcjonowała szkoła powszechna dla chłopców). Ul. Wróblą biegła linia tramwajowa łącząca Dolne Miasto z innymi dzielnicami Gdańska.
1935

Motorówka wycieczkowa Gryf

Motorówka Gryf służyła w okresie I wojny w niemieckiej flocie jako ścigacz okrętów podwodnych. Po wojnie po licznych przebudowach, pod banderą turecką, przemycano nią alkohol z Wolnego Miasta Gdańska do Szwecji (1924-1928). Dzięki swoim potężnym silnikom przez długi czas była nieuchwytna. W 1928, po awarii napędu, łódź zajęli Litwini. Odkupił ją gdyński przedsiębiorca Robert Wilke i po adaptacji wykonanej w gdańskiej stoczni wykorzystywał do rejsów turystycznych po porcie gdyńskim i Zatoce Gdańskiej.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij