Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Długi Most i statek Kapella
Obraz pochodzi z ok. 1930 r.  Dodano: 2021-11-08 12:15
  Wyświetlono: 1084      

Gdańsk, Długi Most i statek Kapella

Pamiątkowa pocztówka wykonana przez gdańskiego fotografa dla marynarzy ze statku Kapella. Napis na karcie Tervisi Danzigist mówi nam, że byli oni Estończykami.

Podobne zasoby:

1917

Gdańsk, statki na Motławie

Malownicze ujęcie statków na Motławie. Po lewej majestatyczna bryła Domu Przyrodników.
ok. 1910

Gdańsk Główne Miasto - nad Motławą, Danzig Recht Stadt - An der Motlau

Gdańsk, Główne Miasto. Widok na Starą Motławę. Na pierwszym planie Most Zielony pochodzący z 1883 r. stalowy, na betonowych podporach, umieszczony tu w miejscu wcześniejszego drewnianego, wybudowanego wg. projektu Dirca Danilsa w 2 poł. XVI w. oraz Brama Zielona zbudowana przez Regniera z Amsterdamu oraz Hansa Kramera z Drezna. Most Zielony łączy Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów (pod nim przepływa Stara Motława).
ok. 1930

Gdańsk Brama Zielona, Danzig Grunes Tor

Na zdjęciu pokazana jest wschodnia fasada Bramy Zielonej, która widoczna jest od strony Mostu Zielonego. Wzniesiono ją w latach 1564 - 68 według projektu budowniczego z Amsterdamu, Regniera, który początkowo kierował jej budową. W 1565 r. nadzór przejął Hans Kramer z Drezna. Brama miała trzy przejazdy; czwarty przebito w XIX w. podczas jej przebudowy. Bramę cechuje bogaty wystrój rzeźbiarski obu fasad. Miała służyć jako rezydencja królewska w czasie pobytu królów polskich w Gdańsku; skorzystała z niej tylko Maria Ludwika Gonzaga, przyszła żona Władysława IV, która drogą morską przybyła do Polski. W sali biesiadnej na drugiej kondygnacji wydano ucztę na jej cześć.
ok. 1910

Gdańsk, przystań promowa na Motławie

Przystań promowa na nabrzeżu Starej Motławy, Prom odpływał na Westerplatte. Obieg 1909 r.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.
XX w.

Gdańsk, ulica Powroźnicza

Wschodnia pierzeja ulicy Powroźniczej. Nazwa ulicy pochodziła od profesji zamieszkujących ją rzemieślników.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij