Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Cafe Lubeck w Nowym Porcie
Obraz pochodzi z ok. 1940 r.  Dodano: 2019-10-31 11:04
  Wyświetlono: 2233      

Gdańsk, Cafe Lubeck w Nowym Porcie

Na Oliwskiej 6/7 (Olivaerstrasse) w Nowym Porcie mieścił się zarówno hotel, jak i kawiarnia Johanna Deyka "Hotel Stadt Lubeck). Obieg 1942 r.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk, sklep mięsny

Sklep mięsny Alexandra Redmanna mieszczący się w Nowym Porcie (Neufahrwasser) na dzisiejszej ulicy Na Zaspę 45.
ok. 1920

Gdańsk, Dom Galeriowy przy ul. Brygidki 4

Nieistniejący dom galeriowy położony w zaułkach ul. Nonnenhof (Brygidki) obok południowo-wschodniego narożnika kościoła św. Brygidy. Ten budynek jak również cała zabudowa tego obszaru uległa zniszczeniu i wyburzeniu po ostatniej wojnie. Dziś mamy w tym miejscu parking.
1914

Gdańsk, panorama Nowego Portu w kierunku północnym

Widok z okolic Oliwskiej. Z lewej strony widoczna latarnia morska na Wzgórzu Pilotów, pośrodku zdjęcia początek dworca i diabelski mostek, nad mostkiem kamienica Blizowej 1.
ok. 1910

Gdańsk, koszary i tory kolejowe w Nowym Pocie

Tory kolejowe obsługujące połączenie portu z Gdańskiem. W tle koszary przy Oliwskiej. Ujęcie prawdopodobnie z diabelskiego mostku (Teufels Brucke) - nazwa mostku pochodzi od przekleństw rzucanych przez ludzi potykających się na karkołomnej konstrukcji.
ok. 1916

Gdańsk, koszary w Nowym Porcie

Koszary w Nowym Porcie, przy Olivaer Straße 35C (ul. Oliwska), wybudowane w latach 1880–1882 dla 2 batalionów (artylerii pieszej oraz piechoty). Po roku 1922 przekazane w użytkowanie rządowi polskiemu na mieszkania polskich pracowników poczty, kolei i pracujących na Westerplatte. W głębi rafineria cukru. Obieg 1916 r.
ok. 1920

Gdańsk, molo wschodnie w Nowym Porcie

Zakończenie falochronu, zwanego molem wschodnim. Była to kamienna konstrukcja z lat 1824-44 (9 m szerokości i 831 m długości - najdłuższe molo w Europie). Na końcu mola znajdowała się latarnia (1843 r.). Wzdłuż mola biegł drewniany pomost, a obie budowle połączone były mostkiem. Latarnię pocięto na złom w 2012 r. Obieg 1922 r.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij